Maatjestraject

Activiteiten student voor maatjestraject MA107

De student zal zich met de volgende activiteiten bezighouden:

• De student neemt contact op met het maatje en plant in overleg met het maatje de eerste afspraak vóór de terugkombijeenkomst in week 4. In totaal spreekt de student in ieder geval 3 contactmomenten met het maatje af tijdens het coschap (indien mogelijk in ieder geval 1 huisbezoek).
  • Tijdens de drie contactmomenten gaat de student in gesprek met de patiënt. De patiënt moet hier ruimte krijgen om zijn/haar verhaal te delen. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om farmaceutisch inhoudelijke adviezen te geven. Het studentenmaatje heeft de rol van (geïnformeerde) leek. Wanneer de student problemen signaleert, wordt de apotheek hierover geïnformeerd. De student kan wel met het maatje kijken naar de gebruikte geneesmiddelen, mogelijke problemen signaleren, waar mogelijk praktisch ondersteunen door bijvoorbeeld de medicijnvoorraad te ordenen of advies te geven over hulpmiddelen bij het gebruik.
  • Na afloop voert de student een (geanonimiseerde) reflectie uit door een Scorionformulier in te vullen. UPPER zal mogelijk een aantal ervaringen (geanonimiseerd) delen op deze website, zodat andere studenten én apothekers een beeld krijgen van de ervaringen met het maatjestraject.